Na wakacjach chcemy wypocząć, ale jednocześnie dobrze się prezentować. Niestety urlop często przysparza nam kilku kilogramów więcej, co powoduje dokładnie odwrotny efekt. Jak nie przytyć na wakacjach? Przedstawiamy 17 prostych trików, które pozwolą Wam wypoczywać i korzystać z urlopu bez wyrzutów sumienia.

1. Rower zamiast taksówki

Wiele hoteli i ośrodków wakacyjnych ma w swojej ofercie wypożyczalnie rowerów. Skorzystajcie z tej możliwości i zamiast jeździć autobusem lub zamawiać taksówkę wybierzcie się do restauracji czy na zakupy rowerem. Ważne, aby każdego dnia zażyć trochę ruchu.

Jak nie przytyć na wakacjach - rower zamiast taksówki

Jak nie przytyć na wakacjach – rower zamiast taksówki

2. Nie dajcie szans nudzie

Jeśli na wakacjach dopadnie Was nuda, jest większe prawdopodobieństwo, że sięgniecie po coś do jedzenia. Urlop może być dobrą okazją, aby właśnie zrzucić kilka kilogramów. Zapiszcie się na zajęcia sportowe, które mogą poszerzyć Wasze horyzonty i jednocześnie zapewnią Wam odpowiednią dawkę ruchu na cały urlop. Ciekawą propozycją są kursy windsurfingu, kitesurfingu, nurkowania, kurs grania w golfa, czy chociażby długie spacery z aparatem w ręku.

3. Zachowajcie swój rytm dobowy

Wiele osób w weekend lub trakcie urlopu spędza dużo więcej czasu w łóżku i odsypia zmęczenie. Praktyka ta jest początkowo bardzo kusząca i powoduje, że czujemy się doskonale. Niestety nieregularny rytm dobowy wybija nasz organizm z właściwej równowagi i może zagrażać nawet naszemu zdrowiu. Do takiego wniosku doszli naukowcy z Uniwersytetu w Pittsburghu, którzy zalecają regularny rytm na co dzień i w okresie wakacji.

Jak nie przytyć na wakacjach - zachowajcie swój rytm dobowy

Jak nie przytyć na wakacjach – zachowajcie swój rytm dobowy

4. Unikajcie all inclusive!

Wybór all inclusive można przyrównać do przechowywania czekolady w domu: jeśli ją mamy to zawsze spróbujemy kawałek. Jak nie przytyć na wakacjach, w czasie których mamy zapewnione główne posiłki, dodatkowe przekąski, słodkie napoje oraz alkohole? Zazwyczaj czujemy się zobowiązani, aby co nieco skosztować. W końcu za wszystko zapłaciliśmy! W rezultacie zjadamy i pijemy więcej niż chcemy i potrzebujemy. Aby uniknąć tego typu dylematów, najlepiej od razu rezerwować wakacje bez pełnego wyżywienia.

5. Wygrzewajcie się na słońcu w aktywny sposób!

Marzycie cały rok o tym, żeby w czasie urlopu wygrzać się w słoneczku na leżaku? Bez obaw, nie musicie całkowicie z tego rezygnować. Pamiętajcie jednak, aby nie wylegiwać się cały dzień i nie ograniczać swojej aktywności jedynie do przewracania się z boku na bok. Korzystajcie z możliwości i zagrajcie w siatkówkę plażową, popływajcie w morzu lub wybierzecie się na spacer po plaży. Jeśli Was to nie przekonuje, to pomyślcie o równomiernej i pięknej opaleniźnie, którą zyskacie opalając się w czasie aktywności.

Jak nie przytyć na wakacjach - spacer po plaży

Jak nie przytyć na wakacjach – spacer po plaży

6. Sałatka zamiast hamburgera

Nawet jeśli zjedliśmy konkretne śniadanie, to widok sąsiada na leżaku obok, który pałaszuje tosta klubowego, nie pozostawia nas obojętnymi. Jeśli naprawdę jesteśmy głodni i nie jest to głód spowodowany nudą (patrzcie na punkt numer 2), to proponujemy zamówić sałatkę lub zimną zupę, zamiast tłustego burgera z majonezem i frytkami.

Jak nie przytyć na wakacjach - sałatka zamiast hamburgera

Jak nie przytyć na wakacjach – sałatka zamiast hamburgera

7. Skorzystajcie z dużego wyboru w bufecie!

Zapach świeżo upieczonych croissantów, słodkich naleśników i gofrów kusi zaraz po wejściu do restauracji. Nie dajmy się opanować mamiącym zapachom, tylko znajdźmy zdrowe alternatywy. W bufetach dostępne są często jajka w przeróżnych postaciach, warzywa lub muesli z miodem i z owocami, które stanowią pełnowartościowe i sycące śniadania, bez nieprzyjemnych skutków dla naszej linii.

8. Uwaga na mini bar!

Kusząca jest jeszcze jedna tabliczka czekolady czy chrupki przed snem, zwłaszcza gdy mamy je pod ręką. W domu prawdopodobnie nie wpadlibyśmy na pomysł, żeby w łóżku jeść słodycze, jednak na wakacjach minibar jest bardzo kuszący. Spróbujmy się temu oprzeć za pomocą prostego triku: w luksusowym hotelu mały batonik może kosztować nawet 5 euro za sztukę! Jeśli nie możecie oprzeć się dużej ilości kalorii, to postarajcie się oprzeć wysokim cenom, które często powalają.

9. Pijcie dużo wody!

To, że woda jest niezbędna do życia, wie każdy. To czy picie wody pomaga w odchudzaniu jest kwestią sporną. Prawda jest taka, że na wakacjach zawsze warto mieć ze sobą butelkę wody, nawet po to, aby powstrzymać się przed zakupem zimnej lemoniady czy coli na plażowych straganach.

10. Nie pijcie codziennie alkoholu!

Wybierzcie konkretne dni, w które będziecie mogli spożywać piwo, wino czy koktajle. Jeśli ciężko jest Wam się powstrzymać proponujemy skorzystać z kolejnego triku: zamówcie świeży koktajl z wodą sodową, bez dodatku bitej śmietany czy lodów. Smakować będzie równie doskonale, zaspokoi Wasze pragnienie, a nie dostarczy nadprogramowych pustych kalorii.

Jak nie przytyć na wakacjach - nie pijcie codziennie alkoholu

Jak nie przytyć na wakacjach – nie pijcie codziennie alkoholu

11. Zróbcie faktycznie coś dla siebie

Wiele osób, chcąc sobie dogodzić w czasie wakacji, korzysta w pełni z dostępnego wyżywienia. Jak nie przytyć na wakacjach all inclusive? Koktajl przy basenie, butelka wina na wieczór czy lody po północy nie są niczym rzadkim. Wbrew temu co się nam wydaje, takie postępowanie przynosi naszemu organizmowi więcej szkody niż pożytku. Jedzenie przed samym snem powoduje, że często nie możemy potem spać, gdyż nasz organizm trawi ciężki posiłek. Nadmiar cukru w diecie także nam nie służy. Po powrocie do domu jeszcze ciężej jest wrócić do normalnej diety. Nasza rada to: nie przesadzajcie w żadną stronę – cieszyć się urlopem możemy robiąc czasem dyspensę na dostępne smakołyki, jednak róbmy to z głową.

12. Korzystajmy z dostępnych zajęć sportowych!

Spędzacie wakacje w hotelu wellness lub w kompleksie hotelowym o charakterze klubowym? W takich miejscach dostępna jest często szeroka oferta sportowa, tj. joga, pilates, fitness. Warto skorzystać z możliwości treningu z doświadczonym trenerem, który nie tylko skoryguje, ale także zmotywuje. Dodatkową zaletą takich zajęć jest ruch na świeżym powietrzu, często z przepięknym widokiem na morze. Jeśli Was to nie przekonuje i uważacie takie zajęcia za mało atrakcyjne, to co powiecie na kurs nurkowania? Jest wiele opcji, wystarczą tylko dobre chęci.

Jak nie przytyć na wakacjach - skorzystajcie z zajęć sportowych

Jak nie przytyć na wakacjach – skorzystajcie z zajęć sportowych

13. Zwiedzajcie miasta na piechotę, zamiast korzystać z wycieczek autobusowych!

Taka forma zwiedzania sprzyja przede wszystkim spaleniu większej ilości kalorii. Pozwoli także odkryć małe, klimatyczne uliczki, placyki czy butiki, które nie wchodzą w zakres standardowych tras turystycznych.

Jak nie przytyć na wakacjach - zwiedzanie miast na piechotę

Jak nie przytyć na wakacjach – zwiedzanie miast na piechotę

14. Nie stołujcie się tylko w hotelu, ale też na zewnątrz z miejscowymi

Zjedzenie kolacji w hotelowej restauracji jest owszem wygodne, jednak nie ma takiego klimatu jak mała urocza restauracja, w której jadają miejscowi. Mimo że nie macie gwarancji zjedzenia w niej dietetycznego posiłku, ale na taki wypad możecie zawsze wybrać się rowerem (patrzcie trik numer 1). Dodatkową korzyścią jest także niemożność zjedzenia w takich miejscach kolacji złożonej z 5 dań (patrzcie trik numer 15).

Jak nie przytyć na wakacjach - jadajcie z miejscowymi

Jak nie przytyć na wakacjach – jadajcie z miejscowymi

15. Główny posiłek nie musi się składać z 5 dań

Czy w domu także jadacie codziennie na obiad przystawki, danie główne i deser? Dlaczego na urlopie mamy ryzykować dyskomfort trawienny i mieć przed oczami wizję nieprzespanej nocy (patrz numer 11)? Jeśli macie taką możliwość to wybierzcie na przystawkę danie takie jak zupa czy sałatka, a na deser coś mało słodkiego i lekkiego.

16. Skorzystajcie z basenu hotelowego!

Zacznijcie dzień od porannego rozruchu. Kilka długości basenu przed śniadaniem pozwoli Wam wspaniale zacząć dzień i spalić trochę kalorii, zanim spożyjecie kolejne na śniadanie.

17. Zrelaksujcie się!

Korzystając ze wszystkich powyższych trików i wskazówek, musimy pamiętać o jednej najważniejszej rzeczy: urlop jest po to, aby się zrelaksować i wypocząć. Jak nie przytyć na wakacjach, kiedy pilnujemy się na każdym kroku? Według naukowców stres może nie tylko zepsuć nam urlop, ale także utrudnić utrzymanie linii.

Jak nie przytyć na wakacjach - zrelaksujcie się

Jak nie przytyć na wakacjach – zrelaksujcie się

Mamy nadzieję, że wymienione wskazówki pomogą Wam w pełni korzystać z wakacji i nie dać się zwariować. Jeśli artykuł był według Was przydatny, może zainteresują Was nasze inne wpisy:

Dla kogo są wakacje all inclusive?

Last minute w Grecji? Kraj szykuje się na najazd turystów

Wakacje z oferty first minute – warto czy nie warto?

Odwiedźcie też ➡️ HolidayCheck.pl w celu sprawdzenia opinii o hotelach oraz porównania ofert
i cen wczasów
.