Nie każde wakacje zapamiętamy jako relaksujące i wolne od zmartwień. Warunki, które zastaniemy na miejscu mogą znacznie odbiegać od tych obiecanych nam w biurze podróży. Jeśli kiedykolwiek byliście rozczarowani swoim urlopem, to przeczytajcie, co zrobić, aby otrzymać rekompensatę za nieudane wakacje.

Nieudane wakacje - czy warto złożyć reklamację

Nieudane wakacje – czy warto złożyć reklamację

Przyjrzyjmy się opinii jednej z naszych użytkowniczek, która przez warunki w hotelu miala nieudane wakacje:

Spędziłam tam tydzień z rodziną w zatęchłym pokoju i brakiem widoku na morze, za który zapłaciłam (…) wycieczkę wykupiłam z półrocznym wyprzedzeniem. Po interwencji o zmianę pokoju w recepcji powiedziano nam, że dostaliśmy „bardzo ładny pokój z widokiem na morze”. ” Widok na morze” w rezultacie był widokiem na toaletę i restaurację ala’carte dopiero za tym w tle było widać kawałek morza z drugiego pokoju zaś mieliśmy widok na śmietnik i zaplecze hotelu. W pokoju potwornie śmierdziało stęchlizną, łazienką mała do remontu. W hotelu ogólnie brakuje organizacji.

Warunki w hotelu, które opisała nasza użytkowniczka są dobrą podstawą do złożenia reklamacji. Pamiętajcie jednak, że aby dojść swoich praw musimy opierać się na zapisach w umowie, którą zawarliśmy z biurem podróży.

Jeśli jesteśmy niezadowoleni z zaoferowanych przez hotel warunków, powinniśmy:

  • jak najszybciej zgłosić ten fakt organizatorowi wycieczki
  • złożyć reklamację w trakcie trwania lub do 30 dni od zakończenia imprezy turystycznej

W przypadku, gdy organizator nie uzna naszej reklamacji

  • mamy prawo do wystąpienia o odszkodowanie do sądu.

Większość spraw tego typu jest załatwiana polubownie bez udziału sądu. Jest to możliwe dzięki tzw. tabeli frankfurckiej, która pierwotnie powstała na zlecenie Izby Cywilnej Sądu Krajowego w Niemczech. Polski UOKiK już kilkanaście lat temu uznał ją jako podstawę do rozstrzygania sporów między biurami podróży i ich klientami.

Jest to dokument, w którym zestawiono najczęstsze wady usług turystycznych. Zaproponowano w nim upust od ceny całkowitej wycieczki, którego możemy dochodzić polubownie lub w sądzie. Jeśli zgłosimy większą ilość wad stopy procentowe są z reguły dodawane.

Załóżmy, że nasza użytkowniczka za swoje rodzinne wakacje 2 + 1 w Grecji zapłaciła ok. 7 000 PLN. Uwzględniając wszystkie wymienione niedociągnięcia miałaby szansę uzyskać maksymalne odszkodowanie rzędu 60 % wartości wycieczki, tj. 4 200 PLN.

Rekompensata finansowa może nie do końca pozwoli nam zatrzeć złe wspomnienia, ale na pewno osłodzi trochę wspomnienie nieudanych wakacji.

Pamiętajcie, że warto być świadomym konsumentem i sprawdzać miejsce, do którego wybieramy się na wakacje. Nie kupujcie kota w worku, czytajcie opinie na HolidayCheck.pl


Jeśli artykuł był według Was przydatny, może zainteresują Was nasze inne wpisy:

Opinie na HolidayCheck. Jakość na pierwszym miejscu!

Rezerwacja wczasów – o co pytać w biurze?

Wakacje z oferty first minute – warto czy nie warto?

Odwiedźcie też ➡️ HolidayCheck.pl w celu sprawdzenia opinii o hotelach oraz porównania ofert
i cen wczasów
.